Tervetuloa blogiini. Olen Sanna, kortteilusta ja askarteluista kiinnostunut vaimo ja äiti-ihminen. Bloggaamisen aloitin v.-14. Kiva kun tulit kurkkaamaan sivujani.
keskiviikko 19. marraskuuta 2014
Askartelutaivaan haasteeseen valkoinen joulu (117)
Tämä kortti osallistuu Askartelutaivaan Yksinkertainen on kaunista haasteeseen, jossa kyseltiin valkoisen joulun perään. Kohokuviotaskun ostin Kädentaitomessuilta. Pitkään etsin vastaavanlaista taskua kirpparilta, muttei löytynyt. Tälläisen muotoiseen koohokuvioon on kiva keskelle laittaa tekstejä, jotka ovat sitten ikäänkuin kortin pääosassa.
Pinguillaan (116)
Nämä ihanat Lawn Fawnin pingut tilailin Dekorettesta. Lumivallien kimalteet tein kaksipuoleisen teipin avulla reunustamalla sillä reunat ja ripottelemalla siihen päälle kimmalletta.
Joulukortteja vähän jo maitohapoilla tehtynä (115)
Nämä ihanat tähdet sain kaupanpäälliseksi Heidin Korttipajasta. Tausta musteilla ja nuottisabluunan lävitse töpsöttelyä.
Mustan maan runo (114)
Tästä kortista ei sitten sen ihmeempää, joten laitanpa tähän runon. Tällä kertaa Hanna Ekolan Aurinkovoimaa kirjasta:
"Se ihme, kun piviverho vihdoin repesi, ja pilven raosta loistava valo kultasi mustan maan.
-Se luottamus, joka jaksoi kannatella talven tuiskut, hallayöt ja pakkasen palelluttamat päivät.
-Se toivo, johon tartuit tietämättä, mitä tulevaisuus eteesi toisi tai toisiko mitään.
-Se usko, joka vahvistui heikkoudessa ja tuli riittävän pieneksi mahtuakseen sydämeen.
-Se rakkaus, joka ei etsinyt omaansa, vaan oli kypsynyt hedelmäksi antaessaan ja jakaessaan."
Joulupastaa (113)
Kädentaitojen messuilta tuli ostettua ensimmäistä kertaa pastaa kokeiltavaksi. Lisäksi ostelin sabluunan, jolla tein joulukoristeen kuviot. Pasta oli kiva löytö ja tulen jatkossakin sitä käyttämään. Tässä kortissa sekoittelin pastan joukkoon väriä antamaan inka goldia ja hyvin toimi. Inka Gold kun kuivuu niin nopeasi itsessään, että se asettaa välillä vähän haasteita ja nyt pastan joukossa se kuivui huomattavasti hitaammin.
Lisää pastalla testailua (112)
Tässä kortissa myös pastan ja lilan inka goldin sekoitetta joulukoristeen pinnassa. Tausta taas musteteltu di-musteilla.
sunnuntai 9. marraskuuta 2014
Lilin leimalla joulukortti (111)
-Tämän kortin värittelin jälleen akvarelli kynillä ja tärpätillä. Ostin kirpparilta jo Inktensen kynät, kun olen niin jäänyt koukkuun tuohon tekniikkaan ja kynän jälkeen. Omat nykyiset kynät vain ovat aika hailut ja tosi kovat käytössä. Ostettu aikoinaan kokeilumielessä ja mahdollisimman edullisesti. No sain kyllä nytkin edullisesti laadukkaat ja vähänkäytetyt kynät. Voi onnea. Tällä kortilla osallistun myös KK:n joulukorttikisaan.
Heidin Korttipajan kohojauheskabaan (110)
Tässä kortti Heidin Korttipajan kohojauhekisaan. Kortin tausta on musteteltu di-musteilla ja sitten on embossattu Hero Artsin pensasleimasimella. Lopuksi ripottelin valkoista, hopeaa ja tummansinistä kohojauhtetta pinnan päälle ja kiinnitin ne puhaltelemalla kortin alta kuumailmapuhaltimella.
tiistai 4. marraskuuta 2014
Isänpäivä kortin väkertelyä (109)
Iloista isänpäivän odotusta tai pikkujoulun odotusta tai minkä vain odotusta. Keskellä kamalinta harmautta ja tihkusadetta odottaminen tuo väsyneseen ja alavireiseen oloon toivon pilkahduksen. Isänpäivää voi viettää vaikka kortin nallukan lailla tekemättä mitään ja vain olemalla läheisten kanssa. Tämä kortti on vaihteeksi väritelty aquarell kynillä tärpätin ja stumpin avulla. Kiva oli kokeilla tätäkin tekniikkaa, vaikken mikään taituri siinä olekkaan. Taustalla Lawn Fawnin forest border stanssi Paperinauhasta. Sopii moneen korttiin.
Erilainen joulukortti (108)
Tässä kukkainen joulutagi on väritelty aquarell kynillä ja tärpätillä stumpin avulla. Tagitasku on väritelty di-musteilla ja embossattu kirkkaalla kohojauheella. Tagina ja taskussa käytetyt stanssit ovat Heidin Korttipajasta Die Namics sarjasta.
Kesän kaipuuta marraskuussa (107)
Tällä kortilla osallistun Addicted to technics haasteeseen, jossa toivotaan vähän kerroksia ja yksinkertaistettua korttia. Tämä chokolate baroquen leima on väritelty di-musteilla ja valon välkettä korosteltu valkoisella aquarell kynällä.
perjantai 31. lokakuuta 2014
Tunnelmaa (106)
Mukavaa alkavaa viikonloppua. Pimeä tuntuu tulevan huisin äkkiä, mutta saapahan hyvän syyn lekotella sohvalla ja laittaa tunnelmavalaistusta. Meillä se valaistus tulee anopin tekemästä valoryijystä, joka on työtä vaatinut, mutta on niin upea, että pysyy vuodesta toiseen seinällä. Toinen tunnelmavalon lähde on keittiöikkunalle roikkumaan laitettu paperinarukranssi, jonka sisälle asettelin ledejä. Ulos taas on kiva sytytellä lyhtykynttilöitä.
Tähän lainaan tutusti runon, tällä kertaa on Hanna Ekolaa: "On kuljettava pimeän läpi, jotta voi ymmärtää mitä on valo. -On oltava surun tuttava, jotta voi tietää mitä on ilo. -Vain se joka on kadottanut voimansa tietää mitä vahvuus tarkoittaa. -Suurimman voiton saa se joka uskaltaa myöntää tappionsa. -Parantuminen on mahdollista vain siellä missä jotain on murtunut."
Kortteja jälleen jouluun. (105)
Tämä kranssi on sinisellä embossattu ja tutusti di musteilla taustaa. Vaihteeksi kiva käyttää kraftipohjaa.
Koukussa Kortteihin haasteeseen tehtyä. (104)
Tänä syksynä ei ole juurikaan tullut osallistuttua haasteisiin, mutta tässä yksi sellainen. Chokolate Baroquen leimasin ja di musteilla väritetty. Tausta on mylös di-musteilla ja vesiroiskeilla tehty. Tällä osallistun Koukussa Kortteihin saksien silpuista haasteeseen.
keskiviikko 22. lokakuuta 2014
Isänpäivää odotellessa (103)
Ostin kirpparilta Sizzixin kohokuviointitaskun, joka oli mieluisa löytö. Mustettelin kohokuvioidun kartonkin syysväreillä ja stanssailin Impressions obsessionsin lehtistansseilla koristukset. Sitten vähän leipurinnyöriä ja leimateksti.
Tästä eteenpäin mennään kuusikorteilla (102)
Tässä leimailin kartiokuusen sabluunan lävitse kirpparilta hankitulla ympyräleimasimella. Lopuksi suihkuttelin vähän vettä päälle ja distress inkit muotoilivat kuusen mallia uudelleen. Tällä osallistun Addicted to technicsin haasteeseen.
Stanssssaillaan kuusia (101)
Tässä mennään lainastanssilla. Muistaakseni Lea 'bilitiesin kuusistanssi. Lumimaisema Dylusionsin valkoisella suihkeella, jolla näköjään saa koko pöytätason melkoiseen sotkuun. Näinkin jostain hyvän vinkin siitä, että asettaa kortin pahvilooran pohjalle ja suihkuttelee siellä. Näin sotkut pysyy hallinnassa.
Sabluunan läpi kuuset (100)
Tässä rajasin Timpan sabluunasta kuusen malliset kolmiot teipillä ja töpöttelin kraftkorttipohjalle. Eipä siinä sen kummempia, kun vähän lumipenkkaa.
Kuusimaisema (99)
Di-musteilla tausta ja sitten kuusisabluunan läpi valkoisella maalilla töpsöttelyä. Vaihteeksi kraftikorttipohjalle.
Kynttilän lämpöä (98)
Jälleen ystävältä lainattu stanssi, ikkunamallinen sellainen. Ja vaihteeksi ihan vanhanajan jouluväritkin. Kynttilät on embossattu hopealla. "Hämäryyttä vasten liekin sytytän. Kynttilä on merkki, käsi ystävän. - Yksi hento liekki murtaa piemeän. Kynttilä on kutsu sylin lämpimän. - Yksi pieni liekki- kaikki toisin on. Kynttilä on viesti suuren sovinnon." (Anna-Mari Kaskinen, Kynttilän lämpöä.)
Lisää musteilla töpsöttelyä (97)
Taustaa työstetty musteilla ja vähän töpsötelty sabluunan läpi ja ystävältä lainatulla stanssilla eläinkuviot.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)