Mukavaa tuulista syksypäivää. Kortissa on kuitenkin vielä kesän hempeyttä. Takapihaamme katsellessa löytyi sieltäkin vielä muutama kukka kukkimassa, keltainen peace ruusu ja pinkki syysleimu. Muutoin alkaa kyllä jo näyttämään syksyiseltä ruskan väreissä. Tässä onnittelukortissa on käytetty Lemoncraftin papereita ja korttikuvaa. Lisäksi vähän hempeyttä kukilla ja pitsillä.
Tervetuloa blogiini. Olen Sanna, kortteilusta ja askarteluista kiinnostunut vaimo ja äiti-ihminen. Bloggaamisen aloitin v.-14. Kiva kun tulit kurkkaamaan sivujani.
Näytetään tekstit, joissa on tunniste kukka-aiheiset kortit. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste kukka-aiheiset kortit. Näytä kaikki tekstit
torstai 27. syyskuuta 2018
maanantai 21. elokuuta 2017
Syreeniä (272)
Tässä on kirppikseltä ostettu Magnolian reunastanssi. Vähän siinä on asettelemista, että saa oikein leikattua, mutta muutoin kiva reunus kylläkin. Meillä on pihassa anopin aikoinaan pienistä aluista antamat ja nyt jo suuriksi kasvaneet syreenit. Alkukesästä tuoksu on ihana ja muu puutarha vielä ei ole kovin runsas. Näistä on silloin iloa.
Herkkä perhonen (271)
Tauon aikana on tullut vähän vilkuiltua muidenkin blogeja ja ehkä eniten viehättää nuo shabby chic tyyppiset kortit. Runsautta onkin tullut kortteihin, vaikka joskun vähemmän on paremmin.
torstai 6. lokakuuta 2016
Runonen jälleen (220)
Tämän kortin myöstä jälleen pieni runonen uudehkosta Anna-Mari Kaskisen runokirjasta Myötätuulta matkallesi.
Myötätuulta matkallesi
toivon tänäänkin.
Puhaltakoon elämääsi
tuuli lämpimin.
Avautukoon edessäsi
reitti rohkeuden.
Uusin voimin, ystäväni,
kulkea voit sen.
Älä pelkää vastatuulta,
yötä ahdingon.
Reittiäsi vaella,
kun aika tullut on.
Myrskyn jälkeen tuuli laulaa
rauhan sanomaa.
Luottamukseen kulkija:
On aika uskaltaa.
Myötätuulta matkallesi
toivon tänäänkin.
Puhaltakoon elämääsi
tuuli lämpimin.
Avautukoon edessäsi
reitti rohkeuden.
Uusin voimin, ystäväni,
kulkea voit sen.
Älä pelkää vastatuulta,
yötä ahdingon.
Reittiäsi vaella,
kun aika tullut on.
Myrskyn jälkeen tuuli laulaa
rauhan sanomaa.
Luottamukseen kulkija:
On aika uskaltaa.
Kukkia lokakuuhun (219)
Viime aikoina olen lisäillyt taustapaperien määrää korteissa, olen yrittänyt saada kehystämällä hieman huolitellumpaa kokonaisuutta, liekkö onnistunut.
Perhosen keveyttä (216)
Viimeisiä kortteja tähän postaukseen viedään. Toivottavasti seuraava postaus tulee vähän aiemmin kuin puolen vuoden päästä.
sunnuntai 13. maaliskuuta 2016
Hyvää alkavaa viikkoa (205)
Taas on mennyt tovi viime päivityksestä ja talvi on vaihtunut kevääksi. Aamulla kun ovesta astuu ulos kuuluu ihana lintujen sirkutus. Niitä lintusia se meidän kissakin tarkkailee jatkuvasti, mutta onneksi ruudun takaa.
Kerro se kukkasin (204)
Tässä pläjäyksessä on nyt kortteja, jotka on tehty kukkasilla ja koristeilla, leimakuvaa tai korttikuvaa ei ole. Papereita ressataan rosoisen näköiseksi ja papereihin töpötellään pastaa sabluunan läpi. Niinikään runsautta on enemmän kuin yleensä. Tälläisiä innostuin tekemään, kun näin korttivideoita Lady E, nimimerkillä olevalta korttitaiturilta. You-tubesta löytyy useampi hänen tekemänsä video.
Runo Sinikka Svärdiltä (203)
Samalla linjalla vaan eri väreillä toteutettuna. Laitetaanpa tähän kylkeen pieni katkelma runosta Sinikka Svärdiltä, ruusu sinulle kirjasta.
"Minut on kutsutttu hymyilemään.
Tähän maailmaan,
tähän kaupunkiin,
tälle kadulle.
Hymyilemään niille
joita elämä ei helli,
joiden silmät tulvivat
ja selät painuvat
kivusta kumaraan.
Minut on kutsuttu koskettamaan.
Silittelemään mummojen kurttuisia käsiä,
suutelemaan pienten poikien nenänpäitä,
syleilemään jätettyjä
ja niitä, joita ei ole jätetty,
kun ei ole koskaan edes otettu."
"Minut on kutsutttu hymyilemään.
Tähän maailmaan,
tähän kaupunkiin,
tälle kadulle.
Hymyilemään niille
joita elämä ei helli,
joiden silmät tulvivat
ja selät painuvat
kivusta kumaraan.
Minut on kutsuttu koskettamaan.
Silittelemään mummojen kurttuisia käsiä,
suutelemaan pienten poikien nenänpäitä,
syleilemään jätettyjä
ja niitä, joita ei ole jätetty,
kun ei ole koskaan edes otettu."
tiistai 2. helmikuuta 2016
Iloista helmikuuta (200)
Iloista helmikuun alkua. Tässä kuussa on luvassa valon määrän rutka kasvu ja sitä on totisesti odoteltukkin. Viime yönä onneksi tuli lunta, niin sekin tuo vähän lisävaloa. Apteekista tuli haettua taas vitamiinpurkkikin, jos siitäkin saisi lisäenergiaa. Niin tai näin, tämän kerran postauksessa on runsaasti kukkaloistoa, sitähän voi myös kohta laittaa siemenestä ikkunalle kesää varten itämään tai ostaa muuten vain vaikka keväinen tulppaanikimppu mieltä virkistämään.
Suihkureissuilua (199)
Tämä kortteilu on viime aikoina ollut terapiaa, joka auttaa kestämään ikuisuudelta tuntuvaa pesuhuone/sauna remonttia. Kun on nykyajan mukavuuksiin tottunut, että ne on kädenulottuvilla, vaatii ylimääräisiä ponnisteluita lähteä suihkuun uimahalliin. Onneksi siitä on ollut se hyöty, että kunto kohoaa, kun samalla harrastamme vesijuoksua. Sukulaisille myös kiitos pyykkituvan ja suihkun lainasta :)
Somisteita kortteihin (197)
Olen taas innostunut lisäilemään paperiruusuja ja kukkia yleensäkkin kortteihin, sommittelu ei vain aina ihan onnistu, mutta eiköhän se siitä ala luonnistumaan.
Ruusut ja runo (196)
Nämä ruusut ovat kyllä niin herkän näköisiä, että laitetaan mukaan yhtä herkkä runokin, Sinikka Svärdin runokirjasta, Ruusu sinulle.
"Tahdon olla minä.
En sinä,
en hän.
Tahdon olla minä
iloineni, itkuineni,
toiveineni, pelkoineni.
Ja antaa elämän kuljettaa
kaarnavenettäni
kauas ja taas takaisin.
Kasvattaa minua
kovalla kädellä
ja hellillä hyväilyillä
yhä enemmän minuksi."
"Tahdon olla minä.
En sinä,
en hän.
Tahdon olla minä
iloineni, itkuineni,
toiveineni, pelkoineni.
Ja antaa elämän kuljettaa
kaarnavenettäni
kauas ja taas takaisin.
Kasvattaa minua
kovalla kädellä
ja hellillä hyväilyillä
yhä enemmän minuksi."
Pitsiäkin joukkoon (195)
Viime aikoina onkin tullut tehtyä vain korttikuvista kortteja, yhden kortin tuossa jo leimailin ja värittelin, mutta se jäi tästä postauksesta, ensikerralla sitten. Stanssien määrä on myös lisääntynyt ja niitä käytänkin useasti nykysissä korteissani.
Ruusuilua (194)
Tässä vielä viimeinen ystävänpäiväkortti, seuraavalla kerralla täytyykin jo siirtyä muihin aiheisiin.
lauantai 30. toukokuuta 2015
Lämmintä lauantai iltaa (157)
Kesäistä lauantai iltaa. Oli ihanaa olla pitkällä kävelylenkillä metsässä, kun lämmin tuuli toi kaikki kesäiset tuoksut nenään. Oli niin paljon ihasteltavaa ettei malttanut kävellä kuin etana vauhtia, että ehti kaikki tallettamaan mielensä sopukoihin, Toivotaan paljon tälläisiä kelejä tulevalle kesällä. Tuokoon kesä paljon hyvää kaikille koulunsa päättäneille niinkuin meille muillekkin.
Herkkiä kukkasia (156)
Tässä Heidin Korttipajasta ostettu Penny Blackin sabluuna käytössä. Sabluunan lävitse tupsuttelin di musteita. Taustaa tehdessä maskasin maskausnesteellä kukat ja siten sain leviteltyä musteita taustaksi ja kukkien värit pysyivät ominaan.
Runo matkaan vielä kukkien innoittamana:
Kunpa aika pysähtyisi joskus
siihen kohtaan, missä
valoa on yhtä paljon kuin varjoa,
iloa on yhtä paljon kuin surua ja
elämä vaatettaa yhtä paljon kuin riisuu.
(Hanna Ekola )
Runo matkaan vielä kukkien innoittamana:
Kunpa aika pysähtyisi joskus
siihen kohtaan, missä
valoa on yhtä paljon kuin varjoa,
iloa on yhtä paljon kuin surua ja
elämä vaatettaa yhtä paljon kuin riisuu.
(Hanna Ekola )
lauantai 11. huhtikuuta 2015
Kevätesikoita (151)
Tässä kortissa kukat lehtineen leimattu di musteilla ja leimasimen päälle suihkittu vettä, niin tulee akvarellimaisempi tulos. Vesiväreillä väritelty tausta. Ihana teksti on kirppislöytö
sunnuntai 8. helmikuuta 2015
Mukavaa alkavaa viikkoa (145)
Tässä vaiheessa viikonloppua ei voi toivotella muuta kuin iloista alkavaa viikkoa. Päivä on ollut melkoisen puhurinen, mutta uskaltauduimme kaikesta huolimatta pienelle kävelylle. Kävelylenkillä tapasimme jo tutuksi tulleen koirakaksikon ja tietysti isännänkin ja täytyypi vain sanoa, vaikka kissa ihminen olenkin, että olisin kyllä voinut adoptoida nuo karvakuonot. Kortista ei sen enempää ole sanottavaa, kuin leima on jälleen ihana kirppislöytö.
perjantai 23. tammikuuta 2015
Ei aina tarvitse jaksaa (141)
Tämän kortin myötä jälleen pieni runonen.
"Jaksa vielä hetki
moni vaatii niin,
Väsynyt jo olet
tuntiin, sekuntiin.
Jaksa, vaikka kaiken
tahdot unohtaa,
vaikket askeltakaan
jaksa taivaltaa.
Tarvitse ei jaksaa,
mitään yrittää.
Nyt on levon aika.
Luottamukseen jää."
- Anna-Mari Kaskinen, Lepoa ja voimaa.
"Jaksa vielä hetki
moni vaatii niin,
Väsynyt jo olet
tuntiin, sekuntiin.
Jaksa, vaikka kaiken
tahdot unohtaa,
vaikket askeltakaan
jaksa taivaltaa.
Tarvitse ei jaksaa,
mitään yrittää.
Nyt on levon aika.
Luottamukseen jää."
- Anna-Mari Kaskinen, Lepoa ja voimaa.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)


















