Näytetään tekstit, joissa on tunniste Penny Black. Näytä kaikki tekstit
Näytetään tekstit, joissa on tunniste Penny Black. Näytä kaikki tekstit

perjantai 9. marraskuuta 2018

Siili autoilee 337

Joulukortteja alkaa olla kasassa reilu 60, osaa en ole kuvannut. Vielä muutamia siitä aiheesta ja sitten vähän toisenlaisia kortteja. Penny Blackin hauska leima ja värittelyt tutusti akvarelleilla. Paprut Majaa. Tähdet stanssattu tähtistanssilla ja tehty kolmiulotteisiksi nuuttauslaudan avulla. Tällä viikolla sain Timpan dimensional stars stanssit, niin on helpompi niitä väkästellä. Ensin tarvitsee vaan ostaa impressions pad, on tämä kortteilu vaan sellaista välineurheilua.

Kissuli 336

Penny Blackin kissuli siinä roikkumassa havuissa. Väritelty akvarelleilla. Paperit Majaa. Nyt on hyvin yksinkertaiset koristeet. Nauhoja mulla kyllä riittää varmaan seuraavaksi 20 vuodeksi.

perjantai 26. lokakuuta 2018

Siilit sateenvarjon alla 329

Kelit ovat vähän kylmenneet viimeaikoina ja tänään sateli jo luntakin. Muistaakseni viimevuonna lumi tuli aikaisin, saisi tulla nytkin. Vielä on kuitenkin vähän haravoinnit kesken. Piha on pieni, mutta inspis puuttuu. Tässä kortissa on Penny Blackin siilit vasta hankkimastani setistä. Nämä saavat minun kyllä hymyilemään. Värittelin ne Derwentin Akvarellikynillä. Kortin pyöreä muoto Crealisin stansseilla, joilla saa jo ihan kivan kokoisen kortin tehtyä.

Hiirikuoro 328

Tässä Penny Blackin hiirikuoro. Suoraan sanottuna inhoan hiiriä, mutta nämä ovat suloisia. Väritelty akvarelleilla. Korttipohjaan ja kehyksiin käytin muistaakseni Precious Marieken stansseja. oli mitä olivat pidän niistä kovin, tulee kiva malli korttiin. Paperit tutusti Maja D. Kukka foamirania.

Pupu ja lintunen 325

Välillä muutakin kuin joulua. Penny Blackin pupu väritelty akvarellikynillä. Paprut Lemoncraftin Yesterday paperikosta. Kukka foamiranista.

Postilaatikolla 323

Tämä leimakuva väritelty Inktenseillä. Maja D paperit. Mariannen stanssilla foamiranista joulutähti. Joku aika sitten ostin askartelukirppikseltä Lady E Designin joulutähtistanssit ja eilen niillä väkersin useamman kukkasen. Oli mukava saada vaihtelua kukkiin. Osallistun myös foamiranin kimppatilaukseen ja luvassa on edullista foamirania Ulkomailta. Kelpaa sitten jatkaa kukkien tekemistä.

Kukkahattu pupu 322

Välillä kesää. Penny Blackin vanhempaa tuotantoa pupu ja akvarellikynillä väritetty. Ihanat Lemoncraftin paperit ja kukka tehty Whimsy Stampsin Peony stansseilla. Chipboardit Käsitellen puodista. Tähän yhteyteen otan runosen tuosta Anna-Mari Kaskisen Iloa ja Elämänvoimaa kirjasta.

"Jaettu polku
antaa elämänvoimaa.
Ystävän käsi
kuin horjumaton silta
kantaa pelosta valoon"

Nalle ja lintu 320

Tämän nallukan hankin Torilta, itseasiassa etsin sellaista, missä on siili ja nalle postilaatikolla. Joskus olen sen omistanut, mutta pistänyt kiertoon ja nyt sitä taas kaipailen. Onneksi olen joitakin kuvia aikoinaan leimannut varastoon ja nyt niitä väritellyt ja väkertänyt korteiksi. Kuvan olen väritellyt akvarellikynillä. Kehysstanssit on Sizzixin.

keskiviikko 10. lokakuuta 2018

Hiirulaiset joululaulamassa 312

Näitä Penny Blackin leimasimia on tullut edelleen hankittua lisää, joku niissä viehättää. Juuri ostin myös uudet akvarellikynät kirpparilta, nämä hiirulaiset tosin on vielä väritelty inktenseillä. Tähti on muotoiltu tavallisella tähtistanssilla stanssatusta tähdestä nuuttauslaudan avulla. Paperit Maja Designiä.

torstai 27. syyskuuta 2018

Siilit joulupuuroa hämmentämässä 306

Tässä kortissa ihanat Penny Blackin siilit hämmentämässä joulupuuroa. Puukantainen leimasin löytyi Villakeijusta. Kuva väritelty Inktenseillä. Paperit taitaa olla Maja designiä. Joulutähti foamirania. Paljoa en laittanut koristeita, että paperi pääsee esille.

sunnuntai 16. syyskuuta 2018

Siilit onnittelureissulla 302

Jälleen pitkäksi venähtäneen tauon jälkeen postauksia. Välissäkin on tullut kortteja väsättyä, mutta blogiin siirtäminen on jäännyt. Syksy on kuitenkin korttien tekemisen kulta-aikaa, kun puutarhahommat ei enään niin innosta. Pitkästä aikaa olen myös löytänyt uudelleen leimakuvien värittelyn ja tässä onkin kätköistä löytynyt Penny Blackin siilipariskunta. Tällä kortilla osallistun vuosien tauon jälkeen haasteeseen, joka on Leikkaan kortit blogissa aiheena synttärit. Tämä kortti lentelee vielä syksyn aikana onnittelemaan poikaamme. Kuva on väritelty Inktenseillä ja paperit ovat Maja Designiä. Musteteltu tekstileike muistaakseni Marikalta Käsitellen puodista. Leimakuva kohoteltu kohoteipillä. Postauksen kaikki korttipohjat on 15cm.x15cm.

Nalle ja siili 293

Kovin on jouluista tämä postaus ja lisää on syksyn mittaan tulossa. Leimakuva Penny Blackia ja väritetty inktenseillä. Promarkeritkin odottaa tuolla kaapissa, mutta jotenkin olen tykästynyt nyt näihin väreihin. Varjostukissa on alati oppimista ja alkumetreillä siinä vielä ollaan. Tähän yhteyteen otan jälleen tutun runon, joka on ehkä hieman keväinen, mutta minua se puhuttelee. Yllättäen Anna-Mari Kaskista ja kirjasta Avarille poluille. Ei tullut tarkastettua etten ole tätä jo aiemmin julkaissut, mutta laitan sen nyt kuitenkin vaikka uudestaan.

"Kuuntele ja katso
sitä, mitä on.
Edessä on aamu,
nousu auringon.
Edessä on polku,
jota kulkea,
ovi, jota kukaan
ei voi sulkea.

Kuuntele ja katso,
silmä nähdä saa:
valossa jo kylpee
heräilevä maa.
Hämäryyden alta
nouse esiin nyt.
Kaikki aikaan uuteen
on jo herännyt."

Siilit 292

Tässä taas Penny Blackin leimakuva väritettynä inktenseillä. Se on kyllä todella rauhottavaa puuhaa olla lokoisasti sohvalla ja samalla väritellä kuvia. Päällimäisenä Majan paperi. Lumitähtikuviot on Käsitellen puodista.

sunnuntai 13. maaliskuuta 2016

Kissuli (202)

Tämä kissuli on väritelty inktenseillä ja taustapapruun on sabluunan läpi töpötelty ympyröitä. Kiva on väilillä leimakuvia väritellä. Tein juuri askartelukirppiksellä hyvän löydön, ostin spectrum noirin tusseja valtavan läjän huikean halvalla. Nyt sitten voi väritellä taas vaihteeksi tusseillakin ja tehdä vastapainoa tuolle romanttiselle linjalle.

sunnuntai 25. lokakuuta 2015

Kissa joulukranssissa (169)

Toinen samantyylinen on jo aiemmin tehty, mutta nyt hieman eri väreillä. Meillä kissa voi hyvin, nukkuu paljon ja on aina siellä, missä olisi herkkuja saatavilla. Tässä leimakuva väritetty inktenseillä.

sunnuntai 11. lokakuuta 2015

Kissakranssi. (161)

Penny Blackin kissaleimat kolahtaa tälläiselle kissa ihmiselle. Leimakuvien värittelyä ei ole paljon tullut viime aikoina harjoteltua, joten yksinkertaisilla mennään.

lauantai 30. toukokuuta 2015

Herkkiä kukkasia (156)

Tässä Heidin Korttipajasta ostettu Penny Blackin sabluuna käytössä. Sabluunan lävitse tupsuttelin di musteita. Taustaa tehdessä maskasin maskausnesteellä kukat ja siten sain leviteltyä musteita taustaksi ja kukkien värit pysyivät ominaan.

Runo matkaan vielä kukkien innoittamana:

Kunpa aika pysähtyisi joskus
siihen kohtaan, missä
valoa on yhtä paljon kuin varjoa,
iloa on yhtä paljon kuin surua ja
elämä vaatettaa yhtä paljon kuin riisuu.
                                     (Hanna Ekola )

lauantai 11. huhtikuuta 2015

Kevätesikoita (151)

Tässä kortissa kukat lehtineen leimattu di musteilla ja leimasimen päälle suihkittu vettä, niin tulee akvarellimaisempi tulos. Vesiväreillä väritelty tausta. Ihana teksti on kirppislöytö

keskiviikko 25. helmikuuta 2015

Mukavaa hiihtolomaa (150)

Mukavaa hiihtolomaa, keillä se on ja muuten vaan mukavaa eloa muille. Meillä on isäntä hiihtolomalla ja siitä riemastuneena menemme pitkästä aikaa teatteriin. Ihania ne hetket, jotka arkea juhlistaa. Tähän korttiin olen käyttänyt Penny Blackin Petal Partystä tälläistä kukkaleimaa. Embossasin sen hopealla ja värittelin vesiväreillä. Tausta musteteltu di-musteella. Myös onnittelutekstileike embossattu hopealla.

maanantai 12. tammikuuta 2015

Ilmapallon kyydissä (139)

Pidän paljon Penny Blackin hauskoista eläinhahmoista, harmi vain, että ne usein unohtuvat laatikkoon.
Tämä pikku siili lentelee ilmapallolla hopeisten pallojen seassa, jotka on tupsuteltu sabluunan lävitse inka coldilla.