Kovin on jouluista tämä postaus ja lisää on syksyn mittaan tulossa. Leimakuva Penny Blackia ja väritetty inktenseillä. Promarkeritkin odottaa tuolla kaapissa, mutta jotenkin olen tykästynyt nyt näihin väreihin. Varjostukissa on alati oppimista ja alkumetreillä siinä vielä ollaan. Tähän yhteyteen otan jälleen tutun runon, joka on ehkä hieman keväinen, mutta minua se puhuttelee. Yllättäen Anna-Mari Kaskista ja kirjasta Avarille poluille. Ei tullut tarkastettua etten ole tätä jo aiemmin julkaissut, mutta laitan sen nyt kuitenkin vaikka uudestaan.
"Kuuntele ja katso
sitä, mitä on.
Edessä on aamu,
nousu auringon.
Edessä on polku,
jota kulkea,
ovi, jota kukaan
ei voi sulkea.
Kuuntele ja katso,
silmä nähdä saa:
valossa jo kylpee
heräilevä maa.
Hämäryyden alta
nouse esiin nyt.
Kaikki aikaan uuteen
on jo herännyt."
Tervetuloa blogiini. Olen Sanna, kortteilusta ja askarteluista kiinnostunut vaimo ja äiti-ihminen. Bloggaamisen aloitin v.-14. Kiva kun tulit kurkkaamaan sivujani.
sunnuntai 16. syyskuuta 2018
Siilit 292
Tässä taas Penny Blackin leimakuva väritettynä inktenseillä. Se on kyllä todella rauhottavaa puuhaa olla lokoisasti sohvalla ja samalla väritellä kuvia. Päällimäisenä Majan paperi. Lumitähtikuviot on Käsitellen puodista.
Lumihiutale 291
En tiedä onko valaistus ollut huono, mutta värit ei toistu oikein hyvin kuvissa. Täytyy ensi kerralla ottaa kirkkaammalla valaistuksella. Primecon askartelukuvioita, tekstileike joko Pia Paper tai Käsitellen, en muista kumpi. Tykkään tehdä joulukortteja näissä hempeissä väreissä, vaikka viininpunainen ja murrettu vihreäkin ovat ihania.
Piparityttö 290
Kurja, kun kuvat on huonosti rajattu, aiemmassa tietokoneessa oli hyvä kuvienkäsittelyohjelma, tähän ei ole vielä asennettu. Mies lupasi sen kuitenkin asennella, kun on parempi näissä tietskahommissa. Tässä taustapapereina askartelukirppikseltä ostettuja papereita.
Pingut 289
Tässä pari pingua, taitaa olla Primecon askartelukuvioita. Päällimmäinen papru on myös samalta valmistajalta, alempaa en muista, muuta kuin oli alennuksessa Käsitellen puodissa. Se on mun vakkari ostospaikka, laaja tuotevalikoima ja tosi ystävällinen palvelu. Suosittelen.
Pikkumies 288
Tässä tämän kerran viimeinen postaus. Lili of the valleyn leimakuva ja väritelty inktenseillä. Majan paperit.
tiistai 5. syyskuuta 2017
Syksyn alku (287)
Mukavaa alkavaa syksyä. Tämä postaus on jouluinen, vaikka piha elää vielä kesäaikaa ruusuineen ja liljoineen. Nyt on parasta aikaa tehdä myös kransseja. Itse en ole niitä paljon yleensäkään tehnyt, mutta nyt tekisi mieli koittaa vääntää koivunoksista ja pihlajanmarjoista sellainen. Jos onnistuu laitan kuvaa myös blogiin.
Glitterikukkia (286)
Viime aikoina olen innostunut kuorruttelemaan kukkia valkohopeisella glitterillä ja sitä ostinkin ison purkin. Luottopaikka ostoksilleni on Marikan Käsitellen puoti. Hyvää palvelua ja nopeat toimitukset.
Talvista on (285)
Tämä postaus koostuu pelkästään joulukorteista, vaikka muitakin on tullut tehtyä. Niistä tulevassa postauksessa enemmän. Mutta ainakin sisältävät koristemarjoja ja sisalkuitua, joista viimeistä on metsästetty useammasta paikasta ja vihdoin on löytynytkin.
Metsäneläimiä (284)
Metsäneläimiä korttikuvissa. Vielä pitäisi ennättää sinne metsään vähän sieniä poimimaan. Kanttarellit, tatit ja suppilovahverot ovat niin herkkua.
Runo (283)
Näihin tämän kerran kortteihin ei oikein istu Anna_Mari Kaskisen viimeisimmän runokirjan runot, ne ovat niin kesää ja valoa täynnä ja nämä niin talvisia. Mutta siltikin laitan yhden runon, koska ne ovat niin hyviä. Tämä kirjasta Avarille poluille.
"Laita likoon kaikki,
ei sen enempää.
Itselläsi mitään
et voi pidättää.
Kerää helle kuuma,
surun kylmä yö,
kaipaus ja huuma,
alkaa luomistyö.
Laita likoon kaikki
vailla pelkoa.
Anna toisten ottaa
siitä selkoa."
"Laita likoon kaikki,
ei sen enempää.
Itselläsi mitään
et voi pidättää.
Kerää helle kuuma,
surun kylmä yö,
kaipaus ja huuma,
alkaa luomistyö.
Laita likoon kaikki
vailla pelkoa.
Anna toisten ottaa
siitä selkoa."
Lady Eetä (282)
On tullut katsottua Lady E:n youtube korttivideoita. Nimeä en edes yritä muistaa, miten kirjoitetaan. Jokatapauksessa niissä ei juuri korttikuvia käytetä, vaan pääosassa on kukka-asetelmat ja chipboardit ja muut koristeet.
Syksy tulla jolkottaa (280)
Tänään olin kissamme kanssa metsässä pienellä lenkillä. Vaikka aurinko paistoi, ilmassa oli selvä syksyn tuntu. Hyvä sellainen.
maanantai 21. elokuuta 2017
Pitkän tauon jälkeen taas palaillaan.
Katselin, että viimeksi olen päivitellyt viime marraskuussa, joten tovi on aikaa vierähtänyt. Viime keväästä asti on ensin taimikasvatus ja sitten puutarhanhoito viennyt naista. Kortteja on tullut kuitenkin tauollakin paljon tehtyä ja osa niistä onkin tässä myöhemmin samassa postauksessa. Toivottelen kaikille mukavaa ja lämmintä loppukesää.
Kukkasia
Tähän väliin jälleen Anna_Mari Kaskisen runo uudehkosta runokirjasta, Avarille poluille. Runo ei nyt kuvaan kauheasti liity, mutta muutoin halusin sen mukaan kuitenkin.
"Ympärillä hiljaisuus
suurten metsien.
Tänne jälleen vaellan
suuntaa etsien.
Mitään ei jää puuttumaan
siimeksessä sen.
Olen valmis muuttumaan
jälkeen vuosien.
Kuorma jota raahasin
tänään jääköön taa.
Avaria polkuja
tahdon vaeltaa.
Minne menen, mitä teen,
vielä tiedä en.
Vapautta kohti nyt
otan askelen."
"Ympärillä hiljaisuus
suurten metsien.
Tänne jälleen vaellan
suuntaa etsien.
Mitään ei jää puuttumaan
siimeksessä sen.
Olen valmis muuttumaan
jälkeen vuosien.
Kuorma jota raahasin
tänään jääköön taa.
Avaria polkuja
tahdon vaeltaa.
Minne menen, mitä teen,
vielä tiedä en.
Vapautta kohti nyt
otan askelen."
Tomaattisatoa
Tälläisiä herkkuja meillä on kasvamassa, taitaa vaan olla auringonvalo ollut vähissä, kun kypsymistä on saatu odottaa. Ilo hedelmistä on kuitenkin suuri, kun niitä siemenestä alkaen on saanut kasvattaa.
Perhosia (278)
Tässäpä tämän kertainen korttipläjäys. Paljon on kortteja matkannut jo uuteen osoitteeseen, enkä niitä ole tullut kuvanneeksi. Nytkin tuntuu siltä, että paljon on toistensa kaltaisia kortteja, että osan voisi näistäkin karsia pois. Mutta menköön nyt.
Mustikka-aika (277)
Nyt alkaa mustikka-aika olemaan lopuillaan ja niitä herkkuja tulikin laitettua taas pakkaseen aika määrä. Herkkuja on kyllä tullut kesällä taas syötyäkin, siitä muistuttaa kiristyvät housun vyötäröt. Meikäläisen tapa kun on niin palkita kuin lohduttaakin herkuilla.
Synttärikukkia (275)
Korttikuvat ja koristeet. Niistä tulee enimmäkseen tehtyä. Olisi kiva taas pitkästä aikaa leimailla ja leikkiä musteilla ja muilla mömmöillä taustojen tekemiseksi. Taidanpa kokeilla piakoin sitä jälleen vaihteluksi.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)












