sunnuntai 13. maaliskuuta 2016

Hyvää alkavaa viikkoa (205)

Taas on mennyt tovi viime päivityksestä ja talvi on vaihtunut kevääksi. Aamulla kun ovesta astuu ulos kuuluu ihana lintujen sirkutus. Niitä lintusia se meidän kissakin tarkkailee jatkuvasti, mutta onneksi ruudun takaa.

Kerro se kukkasin (204)

Tässä pläjäyksessä on nyt kortteja, jotka on tehty kukkasilla ja koristeilla, leimakuvaa tai korttikuvaa ei ole. Papereita ressataan rosoisen näköiseksi ja papereihin töpötellään pastaa sabluunan läpi. Niinikään runsautta on enemmän kuin yleensä. Tälläisiä innostuin tekemään, kun näin korttivideoita Lady E, nimimerkillä olevalta korttitaiturilta. You-tubesta löytyy useampi hänen tekemänsä video.

Runo Sinikka Svärdiltä (203)

Samalla linjalla vaan eri väreillä toteutettuna. Laitetaanpa tähän kylkeen pieni katkelma runosta Sinikka Svärdiltä, ruusu sinulle kirjasta.

"Minut on kutsutttu hymyilemään.
Tähän maailmaan,
tähän kaupunkiin,
tälle kadulle.
Hymyilemään niille
joita elämä ei helli,
joiden silmät tulvivat
ja selät painuvat
kivusta kumaraan.

Minut on kutsuttu koskettamaan.
Silittelemään mummojen kurttuisia käsiä,
suutelemaan pienten poikien nenänpäitä,
syleilemään jätettyjä
ja niitä, joita ei ole jätetty,
kun ei ole koskaan edes otettu."



Kissuli (202)

Tämä kissuli on väritelty inktenseillä ja taustapapruun on sabluunan läpi töpötelty ympyröitä. Kiva on väilillä leimakuvia väritellä. Tein juuri askartelukirppiksellä hyvän löydön, ostin spectrum noirin tusseja valtavan läjän huikean halvalla. Nyt sitten voi väritellä taas vaihteeksi tusseillakin ja tehdä vastapainoa tuolle romanttiselle linjalle.

Pupustellaan (201)

Tämän leimakuvan värittelin inktenseillä ja tausta musteteltu di-musteilla. Eläimet maskasin maskinesteellä mustettelun ajaksi.

tiistai 2. helmikuuta 2016

Iloista helmikuuta (200)

Iloista helmikuun alkua. Tässä kuussa on luvassa valon määrän rutka kasvu ja sitä on totisesti odoteltukkin. Viime yönä onneksi tuli lunta, niin sekin tuo vähän lisävaloa. Apteekista tuli haettua taas vitamiinpurkkikin, jos siitäkin saisi lisäenergiaa. Niin tai näin, tämän kerran postauksessa on runsaasti kukkaloistoa, sitähän voi myös kohta laittaa siemenestä ikkunalle kesää varten itämään tai ostaa muuten vain vaikka keväinen tulppaanikimppu mieltä virkistämään.

Suihkureissuilua (199)

Tämä kortteilu on viime aikoina ollut terapiaa, joka auttaa kestämään ikuisuudelta tuntuvaa pesuhuone/sauna remonttia. Kun on nykyajan mukavuuksiin tottunut, että ne on kädenulottuvilla, vaatii ylimääräisiä ponnisteluita lähteä suihkuun uimahalliin. Onneksi siitä on ollut se hyöty, että kunto kohoaa, kun samalla harrastamme vesijuoksua. Sukulaisille myös kiitos pyykkituvan ja suihkun lainasta :)

Love is all (198)

Olen viime aikoina löytänyt niin ihania korttien taustapapereita, että ei millään raaskisi niitä peittää. Tyyli on muutenkin muuttunut aika romanttiseen ja hempeään... kauankohan sitä kestää, ennenkuin taas muuttuu johonkin muuhun.

Somisteita kortteihin (197)

Olen taas innostunut lisäilemään paperiruusuja ja kukkia yleensäkkin kortteihin, sommittelu ei vain aina ihan onnistu, mutta eiköhän se siitä ala luonnistumaan.

Ruusut ja runo (196)

Nämä ruusut ovat kyllä niin herkän näköisiä, että laitetaan mukaan yhtä herkkä runokin, Sinikka Svärdin runokirjasta, Ruusu sinulle.

"Tahdon olla minä.
En sinä,
en hän.
Tahdon olla minä
iloineni, itkuineni,
toiveineni, pelkoineni.
Ja antaa elämän kuljettaa
kaarnavenettäni
kauas ja taas takaisin.
Kasvattaa minua
kovalla kädellä
ja hellillä hyväilyillä
yhä enemmän minuksi."

Pitsiäkin joukkoon (195)

Viime aikoina onkin tullut tehtyä vain korttikuvista kortteja, yhden kortin tuossa jo leimailin ja värittelin, mutta se jäi tästä postauksesta, ensikerralla sitten. Stanssien määrä on myös lisääntynyt ja niitä käytänkin useasti nykysissä korteissani.

Ruusuilua (194)

Tässä vielä viimeinen ystävänpäiväkortti, seuraavalla kerralla täytyykin jo siirtyä muihin aiheisiin.

keskiviikko 6. tammikuuta 2016

Mukavaa loppiaista ja alkanutta vuotta (193)

Napakoissa pakkasissa uusi vuosi on alkanutkin. Lämpöä voi saada läheisistä ihmisistä ja suurimmalla osalla ihmisistä on ainakin joku, jonka kanssa jakaa arkea ja juhlaa. Siinä teemaa tämän kerran korttipläjäykseen. Tässä Pionin korttikuvassa ystävykset ovat jo kesäisissä merkeissä.

Ystävänpäivää kohden (192)

Kun joulukausi kortteilussa on ohitse, kurkistaa jo ystävänpäivä kortteilu rintamalla. Näitähän voi lähettää kyllä ympärivuodenkin. Ihanaa tällätä kukkia taas kortteihin ja niitä olen tilaillut Wild orchid craftilta, jossa ne taitavat olla parhaimmat hinta laatu suhteeltaan.

Hempeää ruusua (191)

Nyt on kukkasta ja hempeitä värejä. Niitä haluaisi niin mielellään nähdä ympärilläänkin. Talvi kun on turhan pitkä ja pimeä näillä leveysasteilla. Näissä korteissa olen käyttänyt Spellbindersin stansseja teksteihin ja ne tilailin joulun alennusmyynnistä Piian puodista.

Tytöt kukkakoreineen (190)

Tässäpä nuoret neitokaiset ovat kukkakorit käsissään ja kukista on seuraava Anna-Mari Kaskisen runokin:

"Runsautta niityllä
ihmettelen nyt.
Värein kirkkain, hehkuvin,
olen elänyt.

Kaikki nousee ajallaan.
Erottele en.
Luoja kylvi tavallaan
joka siemenen.

Rivit suorat huolella
toinen tehdä saa.
Rönsyilevän puolella
katson maisemaa.

Kuka rikkaruoho on?
Tietää voinko sen?
Joku aivan arvoton.
Sitä usko en."

maanantai 23. marraskuuta 2015

Iloista alkavaa viikkoa (189)

Iloa alkavaan viikkoon. Ihanan valoisissa tunnelmissa päästään sitä alkamaan. Tämän kertaisessa bloggauksessa kuvat ovat hieman varjoisia, kun tuo päivänvalo alkoi tältä  päivältä jo hiipumaan, kun kameraan tartuin. Mutta eiköhän niistä jyvälle pääse kuitenkin.

Helteeseen (188)

Olen oikein odottanut, että pääsen tekemään jotain muuta kuin jouluista korttia ja tässäpä sitten hellettä varten romanttinen hattu ja matkalaukku valmiiksi lomareissua varten, vaikkapa sitten johonkin lämpimään. Kiva leimateksti on jälleen löytö kirppikseltä ja sopii varmasti kaikeikäisille naisille.

Sinistä joulua (187)

Tälläinen kortti on jo samantyylisesti tehtynä, mutta ihastuin niin tuohon stanssattuun valkoiseen kuvioon, että halusin siksi laittaa tämänkin kortin esille. Joulukorteissa on tullut tänä vuonna suosittua sinistä ja muutenkin aika herkkiksiä värejä.

Joulukuuset (186)

Katselin juuri tuolta tabletilta askartelusivuilta, että jotkut ovat jo joululahjoja hankkineet ja aloitelleet joululeipoumukset tai koristelleet kotia jouluiseksi. Ihanaa, jos siihen on aikaa ja/tai intoa, silloin tämä pimeäkin aika tulee mielekkäämmäksi. Yhtä hyvin voi sen olla tekemättäkin, joulu kun ei ole puitteista kiinni, vaan siitä, että voi pysähtyä, rauhottua ja jos on läheisiä ihmisiä, niin viettää aikaa heidän kanssaan.

Jouluviestejä (185)

Kohta alkaakin olla aika lähetellä näitä joulukortteja, hyvä kasa niitä on kertynyt ja ihanaa se on, että on niitä ihmisiä, joille voi kortteja lähettää.

Talvi-ikkuna (184)

Tälläisen kivan ikkunastanssin löysin taas kirpparilta ja kiva oli sitä päästä  kokeilemaan talvisen maiseman kera. Nyt maassa on vielä lunta tuomassa ihanaa hohdetta ja valoa, mutta lupailivat sen jo huomenissa sulavan. No nautitaan tästä hetkestä ja tuleehan se pysyväkin lumi joskus.