perjantai 30. tammikuuta 2015

P*skarteluhaasteeseen (143)

Mukavaa alkavaa viikonloppua. Tätä korttia värittelin musteilla ja majakkaan kokeilin ensimmäistä kertaa vesivärejä. Intoa olisi opetella vesiväreillä työskentelemään ja olenkin ollut mukana kimppatilauksessa Simon Says Stampille, josta on luvassa uudet vesivärit. Katsotaan sitten, miten homma alkaa pelittämään. Tällä kortilla osallistun P*skarteluhaasteeseen. Haasteessa toivottiin keltaista, vaaleanpunaista ja oranssia näkyvän kortissa.

perjantai 23. tammikuuta 2015

Kesää odotellessa perhosia (142)

Iloa ja mukavaa oloa tulevaan viikonloppuun. Vaikka pakkanen paukkuu, korteissa lentelee kesäperhoset. Hieman tässä kortissa lennellään vinosti, mutta eipä se elämäkään aina niin suoraa ole. Taustaleimasin on ihana löytö askartelukirppikseltä ja korttiin on sillä tehty kuvio hopealla embossaten.

Ei aina tarvitse jaksaa (141)

Tämän kortin myötä jälleen pieni runonen.

"Jaksa vielä hetki
moni vaatii niin,
Väsynyt jo olet
tuntiin, sekuntiin.

Jaksa, vaikka kaiken
tahdot unohtaa,
vaikket askeltakaan
jaksa taivaltaa.

Tarvitse ei jaksaa,
mitään yrittää.
Nyt on levon aika.
Luottamukseen jää."
                               - Anna-Mari Kaskinen, Lepoa ja voimaa.

Kukka-aihetta lisää (140)

Tässä Chokolate Baroquen leimasin. Leima embossattu kullalla ja väritelty Inktenseillä. Tämä leimasin on yksi suosikeistani, josta en hevillä luovu, vaikka kirpparimyynti innostus välillä viekin mennessään.

maanantai 12. tammikuuta 2015

Ilmapallon kyydissä (139)

Pidän paljon Penny Blackin hauskoista eläinhahmoista, harmi vain, että ne usein unohtuvat laatikkoon.
Tämä pikku siili lentelee ilmapallolla hopeisten pallojen seassa, jotka on tupsuteltu sabluunan lävitse inka coldilla.

P*skishaasteeseen tehtyä (138)

Tänään on pakkanen paukkunut, joten näin lyhkäsessä hameessa tanssahtelu olisi melkoinen suoritus. Kuvasta kuitenkin intoutuneena nappaan runon matkaan.

"Mitä siitä vaikka tanssin
viimassa ja huumassa,
helmat hulmuten,
hihoja heiluttaen,
lanteita keinuttaen
toriaukealla.

Olen vapaa,
olen minä,
vuosieni summa
ja sellaisena kaunis.

Ja vihdoin
luonnonlapsi,
vaikka jo pian
harmaahapsi."
                     - Hanna Ekola, Aurinkovoimaa.

keskiviikko 7. tammikuuta 2015

Iloista arkeen paluuta (137)

Mukavaa juhlien jälkeistä arkea. Kun nyt joulu on jo takanapäin voipi katseet kääntääkin helmikuulle ja ystävänpäivään. Niin se aika kulkee korttien mukana juhlasta toiseen. Paperellassa oli jokin aika sitten tarjouksia ja niinpä mukaan tarttui akryylimaaleja, joita tässä sotkettu taustalle isolla pensselillä ja rutkalla vesimäärällä. Leima Lavinialta.

Ystävät ovat elämän auringonpaiste (136)

Tässä vaaleampi variaatio vaaleanpunaisesta  maalista ja oranssista mustesuihkeesta. Lavinian leima. Olen paljon katsellut blogeja, jossa kortit on saatu näyttämään yksinkertaisilta, mutta tekniikat taitaen. Itsellä sellaisten tekeminen on vielä tosi vaiheessa, mutta tavoitteita pitää olla :)

Lisää ystävänpäivää (135)

Tässä myös taustat maaleilla, värit vain vaihtuvat. Lavinian leima Heidin korttipajasta.

KK:n vintage haasteeseen (134)



Vähemmän tulee tehtyä kuvakortillisa kortteja ja taustatkin teen mieluiten musteilla tai maaleilla. Tässä kuitenkin KK:n vintage haasteesta intoutuneena tälläinen onnittelukortti.

torstai 1. tammikuuta 2015

Onnellista alkanutta vuotta 2015 (133)

Onnellista alkanutta vuotta 2015. Tuokoon vuosi tullessansa mukavia hetkiä ja kevyttä kuormaa. Ei siis liiaksi murheita ja jos niitä on tullakseen, niin voimaa arjen keskelle. Jonkilaisen uudenvuoden lupauksen yritin terveyteen liittyen tehdä. Rajallisesti herkkuja ja paljon kävelyretkiä. Ei mitään kilometrimääriä ja kalorimääriä, mutta suuntaa antavaa. Että näillä eväillä ja tietysti askartelulla tulevaan vuoteen mennään.

Turvallista matkaa (132)

Distresseillä väritelty ja stampcapesin leimalla tehty kortti, jonka kylkeen laitetaan raamatusta jakeita  psalmista 121.

Minä kohotan katseeni vuoria kohti.
Mistä saisin avun?
Minä saan avun Herralta,
häneltä, joka on luonut taivaan ja maan.
Herra ei anna sinun jalkasi horjua,
väsymättä hän varjelee.
Herra varjelee sinut kaikelta pahalta,
hän suojelee koko elämäsi.

Syvän sinistä (131)

Tämä merimaisema on jälleen väritelty musteilla. Ostin Tampereen kädentaitomessuilta Dekorettesta Hero Artsin pieniä leimasintyynyjä ja niissä on ihanat sinisen sävyt, joita tässäkin olen käyttänyt.

Lisää luontoaiheisia kortteja (130)

Nyt kun on tämä luontoaiheinen kortteilu innostus päällä, niin hommasin muutaman lavinian leiman. Vielä ei vain onnistu oikein syvyysvaikutelmien tekeminen, siksi täytyypi konsultoida aina välillä meidän perheen perspektiivi ja piirrustus asiantuntijaa.

Uusia Stamscapesin leimoja (129)

Innostuin ostamaan muutaman Stampscapesin leiman ja tässä harjoittelin niillä, minkälaista jälkeä tulee. Värittely di-musteilla ja inktensen akvarelleilla.

maanantai 1. joulukuuta 2014

Hitaasti mutta varmasti eteenpäin (128)

Mukavaa alkavaa viikkoa. Etana on aina ollut lähellä sydäntäni, sillä kun ei ole tuota kiirevaihdetta koneistossaan. Ainakaan näin harmaassa joulukuussa, kun vitamiinienkaan popsiminen ei tunnut tuovan energiaa, voi hyvällä syyllä mennä eteenpäin hitaalla vaihteella.

Kiireen keskellä voin rauhoittua (127)

Ihana Mo manningin tyttöleima kirppislöytönä ja väritelty Inktenseillä. Tämä tyttösen kuva kutsuu lepoon tänä raskaan pimeän aikaan. Siitäpä runo uudesta Anna-Mari Kaskisen Kiireettömyyden lahja kirjasta.

-Koskaan valmista ei tule.
Jokin kesken jää.
Siksi hiljaa tahdon antaa
kiireen hellittää

 -Oman sisimpäni äänen
olin hylännyt.
Lepään kiireen kainalossa.
Tässä olen nyt.

 -Tänään kuljin tähän asti.
Vielä matkaa on.
Hengitän ja otan vastaan
tämän tuokion.

Tätä kaipaan marraskuussa (126)

Tässä Lawn Fawnin leimasetistä rakenneltu kortti, joka väritelty promarkereilla. Promarkerit tulikin nyt viikonloppuna myytyä, kun olen siirtynyt Inktenseihin ja kaikkia kyniä ei ole varaa pitää. Olen kuitenkin tyytyväinen vaihtoon.... ainakin toistaiseksi.

Pohjosen tirppa (125)

Tässä tausta on tehty vanhoilla akryylimaaleilla ja suihkittu vettä ja valkoista mistiä päälle. Sitten tuputtelin pastaa lumisadesabluunan lävitse. Leimakuva on Stambendousin ja väritin sen Inktenseillä.

Liljan kukka lumivalkoinen (124)

Tässäpä läjäys Hero Artsia. Heron negatiivi lilja leimasin ja taustaleimasin. Musteet ovat Archival Inkin. Kuvan reunat ja teksti embossattu hopealla.

Hopeakukka (123)

Tausta distress musteilla. Heron kukka embossattu hopealla ja tagissa käytetty Die Namicin tikkireunaista stanssia. Viime aikoina olen uudistanut stanssit niin, että koristeellisista on suurin piirtein luovuttu ja tilalle on tullut perusympyrä, neliö ja suorakaide stanssit tikkireunoilla. Katsotaan mihin mieli johtaa seuraavaksi. Onneksi on askartelukirppis realisointia varten.

Lyhtypylvään alla (122)

Tätä ihanaa Penny Blackin enkeliä on kiva harjoitella värittämään ja käytössä siis ihanat inktenset. Aita Magnolian ja lyhtypylväs olisiko ollut die versonsin.