maanantai 12. tammikuuta 2015

Ilmapallon kyydissä (139)

Pidän paljon Penny Blackin hauskoista eläinhahmoista, harmi vain, että ne usein unohtuvat laatikkoon.
Tämä pikku siili lentelee ilmapallolla hopeisten pallojen seassa, jotka on tupsuteltu sabluunan lävitse inka coldilla.

P*skishaasteeseen tehtyä (138)

Tänään on pakkanen paukkunut, joten näin lyhkäsessä hameessa tanssahtelu olisi melkoinen suoritus. Kuvasta kuitenkin intoutuneena nappaan runon matkaan.

"Mitä siitä vaikka tanssin
viimassa ja huumassa,
helmat hulmuten,
hihoja heiluttaen,
lanteita keinuttaen
toriaukealla.

Olen vapaa,
olen minä,
vuosieni summa
ja sellaisena kaunis.

Ja vihdoin
luonnonlapsi,
vaikka jo pian
harmaahapsi."
                     - Hanna Ekola, Aurinkovoimaa.

keskiviikko 7. tammikuuta 2015

Iloista arkeen paluuta (137)

Mukavaa juhlien jälkeistä arkea. Kun nyt joulu on jo takanapäin voipi katseet kääntääkin helmikuulle ja ystävänpäivään. Niin se aika kulkee korttien mukana juhlasta toiseen. Paperellassa oli jokin aika sitten tarjouksia ja niinpä mukaan tarttui akryylimaaleja, joita tässä sotkettu taustalle isolla pensselillä ja rutkalla vesimäärällä. Leima Lavinialta.

Ystävät ovat elämän auringonpaiste (136)

Tässä vaaleampi variaatio vaaleanpunaisesta  maalista ja oranssista mustesuihkeesta. Lavinian leima. Olen paljon katsellut blogeja, jossa kortit on saatu näyttämään yksinkertaisilta, mutta tekniikat taitaen. Itsellä sellaisten tekeminen on vielä tosi vaiheessa, mutta tavoitteita pitää olla :)

Lisää ystävänpäivää (135)

Tässä myös taustat maaleilla, värit vain vaihtuvat. Lavinian leima Heidin korttipajasta.

KK:n vintage haasteeseen (134)



Vähemmän tulee tehtyä kuvakortillisa kortteja ja taustatkin teen mieluiten musteilla tai maaleilla. Tässä kuitenkin KK:n vintage haasteesta intoutuneena tälläinen onnittelukortti.

torstai 1. tammikuuta 2015

Onnellista alkanutta vuotta 2015 (133)

Onnellista alkanutta vuotta 2015. Tuokoon vuosi tullessansa mukavia hetkiä ja kevyttä kuormaa. Ei siis liiaksi murheita ja jos niitä on tullakseen, niin voimaa arjen keskelle. Jonkilaisen uudenvuoden lupauksen yritin terveyteen liittyen tehdä. Rajallisesti herkkuja ja paljon kävelyretkiä. Ei mitään kilometrimääriä ja kalorimääriä, mutta suuntaa antavaa. Että näillä eväillä ja tietysti askartelulla tulevaan vuoteen mennään.

Turvallista matkaa (132)

Distresseillä väritelty ja stampcapesin leimalla tehty kortti, jonka kylkeen laitetaan raamatusta jakeita  psalmista 121.

Minä kohotan katseeni vuoria kohti.
Mistä saisin avun?
Minä saan avun Herralta,
häneltä, joka on luonut taivaan ja maan.
Herra ei anna sinun jalkasi horjua,
väsymättä hän varjelee.
Herra varjelee sinut kaikelta pahalta,
hän suojelee koko elämäsi.

Syvän sinistä (131)

Tämä merimaisema on jälleen väritelty musteilla. Ostin Tampereen kädentaitomessuilta Dekorettesta Hero Artsin pieniä leimasintyynyjä ja niissä on ihanat sinisen sävyt, joita tässäkin olen käyttänyt.

Lisää luontoaiheisia kortteja (130)

Nyt kun on tämä luontoaiheinen kortteilu innostus päällä, niin hommasin muutaman lavinian leiman. Vielä ei vain onnistu oikein syvyysvaikutelmien tekeminen, siksi täytyypi konsultoida aina välillä meidän perheen perspektiivi ja piirrustus asiantuntijaa.

Uusia Stamscapesin leimoja (129)

Innostuin ostamaan muutaman Stampscapesin leiman ja tässä harjoittelin niillä, minkälaista jälkeä tulee. Värittely di-musteilla ja inktensen akvarelleilla.

maanantai 1. joulukuuta 2014

Hitaasti mutta varmasti eteenpäin (128)

Mukavaa alkavaa viikkoa. Etana on aina ollut lähellä sydäntäni, sillä kun ei ole tuota kiirevaihdetta koneistossaan. Ainakaan näin harmaassa joulukuussa, kun vitamiinienkaan popsiminen ei tunnut tuovan energiaa, voi hyvällä syyllä mennä eteenpäin hitaalla vaihteella.

Kiireen keskellä voin rauhoittua (127)

Ihana Mo manningin tyttöleima kirppislöytönä ja väritelty Inktenseillä. Tämä tyttösen kuva kutsuu lepoon tänä raskaan pimeän aikaan. Siitäpä runo uudesta Anna-Mari Kaskisen Kiireettömyyden lahja kirjasta.

-Koskaan valmista ei tule.
Jokin kesken jää.
Siksi hiljaa tahdon antaa
kiireen hellittää

 -Oman sisimpäni äänen
olin hylännyt.
Lepään kiireen kainalossa.
Tässä olen nyt.

 -Tänään kuljin tähän asti.
Vielä matkaa on.
Hengitän ja otan vastaan
tämän tuokion.

Tätä kaipaan marraskuussa (126)

Tässä Lawn Fawnin leimasetistä rakenneltu kortti, joka väritelty promarkereilla. Promarkerit tulikin nyt viikonloppuna myytyä, kun olen siirtynyt Inktenseihin ja kaikkia kyniä ei ole varaa pitää. Olen kuitenkin tyytyväinen vaihtoon.... ainakin toistaiseksi.

Pohjosen tirppa (125)

Tässä tausta on tehty vanhoilla akryylimaaleilla ja suihkittu vettä ja valkoista mistiä päälle. Sitten tuputtelin pastaa lumisadesabluunan lävitse. Leimakuva on Stambendousin ja väritin sen Inktenseillä.

Liljan kukka lumivalkoinen (124)

Tässäpä läjäys Hero Artsia. Heron negatiivi lilja leimasin ja taustaleimasin. Musteet ovat Archival Inkin. Kuvan reunat ja teksti embossattu hopealla.

Hopeakukka (123)

Tausta distress musteilla. Heron kukka embossattu hopealla ja tagissa käytetty Die Namicin tikkireunaista stanssia. Viime aikoina olen uudistanut stanssit niin, että koristeellisista on suurin piirtein luovuttu ja tilalle on tullut perusympyrä, neliö ja suorakaide stanssit tikkireunoilla. Katsotaan mihin mieli johtaa seuraavaksi. Onneksi on askartelukirppis realisointia varten.

Lyhtypylvään alla (122)

Tätä ihanaa Penny Blackin enkeliä on kiva harjoitella värittämään ja käytössä siis ihanat inktenset. Aita Magnolian ja lyhtypylväs olisiko ollut die versonsin.

Jouluyö pohjoisella pallonpuoliskolla (121)

Tässä musteteltu tausta distresseillä ja hero artsin musteilla. Kuuset stanssattu Mariannella.

keskiviikko 19. marraskuuta 2014

Terveisiä Tampereen kädentaitomessuilta (120)

Terveisiä Tampereen Kädentaitomessuilta. Väkeä oli jälleen kauhiasti, mutta kaikki korttiputiikit ehdin hyvin käymään lävitse. Mukaan tuli pastaa ja sabluuna kokeiltavaksi ja nyt kokeiltuani, olen siihen tykästynyt. Sillä saa kivoja lisäulottuvuuksia korttiin. Vesisäilösivellin oli myös uusi löytö vanhojen siveltimien tilalle ja hyvin tuntuu toimivan, vielä kun vähän hioo tekniikkaa. Kyllä korttiputiikeissa oli kiva asioida, kun palvelu oli asiantuntevaa ja ystävällistä. Tämä oli kyllä parasta kaamosajan piristystä. Tällä kortilla osallistun KK:n jouluhaasteeseen.

Metsänraja (119)

Kädentaidot messuilta löytyi tämä ihana Mariannen stanssi. Tässä kuvio on muuteltu lyhyemmäksi. Ostos tuli mukaan Näpsäkästä, mistä löytyi myös joulukoristestanssi, josta kuvia myöhemmin.

Uusi vesisäilösivellin (118)

Sain viime viikolla kirpparilöytönä Inktensen kynät ja sen jälkeen värittelyharjoittelua on kyllä ollut riittämiin. Kynissä on loistavan intensiivinen väri. Vielä en kuitenkaan omaa oikeaa tekniikkaa, paperi tahtoo vettyä, kun uudella vesisäilösiveltimellä menen useaan kertaan samoja kohtia lisätessäni varjostuksia. Jatkanpa harjoittelua :)Vesisäilösiveltimen ostin klemmarikellarista ja Jonnan suosituksesta päädyin Tim Holtzin detailer tip:n. Upea sivellin.