Näin syksyaikaan postauksessa melkein kaikki kortit tuppaa olemaan jouluisia, vielä ei mieli ole kuitenkaan jouluun muutoin orientoitunut, onhan se vielä niin kaukana. Syksy on vasta alkamassa, kun kesä jatkui niin pitkään. Tänään on tullut tehtyä taas pitkä lenkki metsäteillä ja nyt siellä tuoksui jo ihan syksy. Korttikuva Studio Lightiä ja paprut taitaa taas olla kummatkin Maja Designiä.
Tervetuloa blogiini. Olen Sanna, kortteilusta ja askarteluista kiinnostunut vaimo ja äiti-ihminen. Bloggaamisen aloitin v.-14. Kiva kun tulit kurkkaamaan sivujani.
sunnuntai 16. syyskuuta 2018
Jouluporo 299
Tässä poro mennä hölköttää. Korttikuva Studio Lightin vanhaa tuotantoa. Päällimmäinen papru ainakin Majaa, mitä useimmin käytän. Kohoteipillä kohottelen yleensä joitain kerroksia tai kuvia. Sitä onkin työhuoneessa iso rulla, aikoinaan yli 30m. Nyt täytyy kohta lisää hankkia.
Kukilla mennään 298
Nyt on tullut syksyn aikana paljon asioitua askarteluliikkeissä ja kirpparilla. Lähinnä olen ostellut jouluun liittyviä. Tässä Studio Lightin korttikuva ja Majan paprut.
Kuuset purkissa 297
Kukkia tuntuu nyt olevan tässä postauksessa paljon. Joulutähdet olen tehnyt foamiranista ja muut olen pääsääntöisesti ostanut valmiina. Kukissa on monesti jotain glitteri tai lumitöhnää, se vain ei oikein näy hyvin näissä kuvissa.
Joulukissit 296
Tässä ihana Lili of the valleyn kissapari lahjatouhuissa, muuten yksinkertaisella koristelulla. Väritelty inktenseillä ja päällimmäinen papru Scrapberryn ihanasta Winter joy paperikosta, alimmainen majaa.
Kuusimetsä 295
Tässä taitaa olla Studio Lightin vanhoja joulukuvia. Tänä vuonna on tullut hamstrattua varastoon paljon uusia korttikuvia mm. Stamperialta, Pia Papersissa on hyvät valikoimat ihania kuvia.
Sydämellistä joulua 294
Tässä Primecon askartelukuvio ja kukka-asetelma, jonka tekoa olen tovin jo harjoitellut. Hyvää oppia olen saanut youtubista, katsomalla korttivideoita.
Nalle ja siili 293
Kovin on jouluista tämä postaus ja lisää on syksyn mittaan tulossa. Leimakuva Penny Blackia ja väritetty inktenseillä. Promarkeritkin odottaa tuolla kaapissa, mutta jotenkin olen tykästynyt nyt näihin väreihin. Varjostukissa on alati oppimista ja alkumetreillä siinä vielä ollaan. Tähän yhteyteen otan jälleen tutun runon, joka on ehkä hieman keväinen, mutta minua se puhuttelee. Yllättäen Anna-Mari Kaskista ja kirjasta Avarille poluille. Ei tullut tarkastettua etten ole tätä jo aiemmin julkaissut, mutta laitan sen nyt kuitenkin vaikka uudestaan.
"Kuuntele ja katso
sitä, mitä on.
Edessä on aamu,
nousu auringon.
Edessä on polku,
jota kulkea,
ovi, jota kukaan
ei voi sulkea.
Kuuntele ja katso,
silmä nähdä saa:
valossa jo kylpee
heräilevä maa.
Hämäryyden alta
nouse esiin nyt.
Kaikki aikaan uuteen
on jo herännyt."
"Kuuntele ja katso
sitä, mitä on.
Edessä on aamu,
nousu auringon.
Edessä on polku,
jota kulkea,
ovi, jota kukaan
ei voi sulkea.
Kuuntele ja katso,
silmä nähdä saa:
valossa jo kylpee
heräilevä maa.
Hämäryyden alta
nouse esiin nyt.
Kaikki aikaan uuteen
on jo herännyt."
Siilit 292
Tässä taas Penny Blackin leimakuva väritettynä inktenseillä. Se on kyllä todella rauhottavaa puuhaa olla lokoisasti sohvalla ja samalla väritellä kuvia. Päällimäisenä Majan paperi. Lumitähtikuviot on Käsitellen puodista.
Lumihiutale 291
En tiedä onko valaistus ollut huono, mutta värit ei toistu oikein hyvin kuvissa. Täytyy ensi kerralla ottaa kirkkaammalla valaistuksella. Primecon askartelukuvioita, tekstileike joko Pia Paper tai Käsitellen, en muista kumpi. Tykkään tehdä joulukortteja näissä hempeissä väreissä, vaikka viininpunainen ja murrettu vihreäkin ovat ihania.
Piparityttö 290
Kurja, kun kuvat on huonosti rajattu, aiemmassa tietokoneessa oli hyvä kuvienkäsittelyohjelma, tähän ei ole vielä asennettu. Mies lupasi sen kuitenkin asennella, kun on parempi näissä tietskahommissa. Tässä taustapapereina askartelukirppikseltä ostettuja papereita.
Pingut 289
Tässä pari pingua, taitaa olla Primecon askartelukuvioita. Päällimmäinen papru on myös samalta valmistajalta, alempaa en muista, muuta kuin oli alennuksessa Käsitellen puodissa. Se on mun vakkari ostospaikka, laaja tuotevalikoima ja tosi ystävällinen palvelu. Suosittelen.
Pikkumies 288
Tässä tämän kerran viimeinen postaus. Lili of the valleyn leimakuva ja väritelty inktenseillä. Majan paperit.
tiistai 5. syyskuuta 2017
Syksyn alku (287)
Mukavaa alkavaa syksyä. Tämä postaus on jouluinen, vaikka piha elää vielä kesäaikaa ruusuineen ja liljoineen. Nyt on parasta aikaa tehdä myös kransseja. Itse en ole niitä paljon yleensäkään tehnyt, mutta nyt tekisi mieli koittaa vääntää koivunoksista ja pihlajanmarjoista sellainen. Jos onnistuu laitan kuvaa myös blogiin.
Glitterikukkia (286)
Viime aikoina olen innostunut kuorruttelemaan kukkia valkohopeisella glitterillä ja sitä ostinkin ison purkin. Luottopaikka ostoksilleni on Marikan Käsitellen puoti. Hyvää palvelua ja nopeat toimitukset.
Talvista on (285)
Tämä postaus koostuu pelkästään joulukorteista, vaikka muitakin on tullut tehtyä. Niistä tulevassa postauksessa enemmän. Mutta ainakin sisältävät koristemarjoja ja sisalkuitua, joista viimeistä on metsästetty useammasta paikasta ja vihdoin on löytynytkin.
Metsäneläimiä (284)
Metsäneläimiä korttikuvissa. Vielä pitäisi ennättää sinne metsään vähän sieniä poimimaan. Kanttarellit, tatit ja suppilovahverot ovat niin herkkua.
Runo (283)
Näihin tämän kerran kortteihin ei oikein istu Anna_Mari Kaskisen viimeisimmän runokirjan runot, ne ovat niin kesää ja valoa täynnä ja nämä niin talvisia. Mutta siltikin laitan yhden runon, koska ne ovat niin hyviä. Tämä kirjasta Avarille poluille.
"Laita likoon kaikki,
ei sen enempää.
Itselläsi mitään
et voi pidättää.
Kerää helle kuuma,
surun kylmä yö,
kaipaus ja huuma,
alkaa luomistyö.
Laita likoon kaikki
vailla pelkoa.
Anna toisten ottaa
siitä selkoa."
"Laita likoon kaikki,
ei sen enempää.
Itselläsi mitään
et voi pidättää.
Kerää helle kuuma,
surun kylmä yö,
kaipaus ja huuma,
alkaa luomistyö.
Laita likoon kaikki
vailla pelkoa.
Anna toisten ottaa
siitä selkoa."
Lady Eetä (282)
On tullut katsottua Lady E:n youtube korttivideoita. Nimeä en edes yritä muistaa, miten kirjoitetaan. Jokatapauksessa niissä ei juuri korttikuvia käytetä, vaan pääosassa on kukka-asetelmat ja chipboardit ja muut koristeet.
Syksy tulla jolkottaa (280)
Tänään olin kissamme kanssa metsässä pienellä lenkillä. Vaikka aurinko paistoi, ilmassa oli selvä syksyn tuntu. Hyvä sellainen.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)








