Tämä kuva vie ihaniin vanhan ajan tunnelmiin, vaikka luistimet eivät mitään antiikkia vielä olekkaan. Meikäläisen luisteluista on kyllä aikaa reilusti toistakymmentä vuotta, viimeksi, kun poika oli alle 10 vuotta, tuli sitä harrastettua.
Tervetuloa blogiini. Olen Sanna, kortteilusta ja askarteluista kiinnostunut vaimo ja äiti-ihminen. Bloggaamisen aloitin v.-14. Kiva kun tulit kurkkaamaan sivujani.
sunnuntai 16. lokakuuta 2016
torstai 6. lokakuuta 2016
Iloista syksyn aikaa (232)
Mukavaa syksyn aikaa. Pitkä aika on kulunut sitten viime postauksen. Keväällä taisin viimeksi päivittää blogia. Kesän halusin viettää taukoa ja harrastaa jotain muuta, niin sitten on taas syksyllä kiva palata näihin hommiin. Monen vuoden jälkeen oli kiva ahkeroida puutarhassa. Eihän tuo piha mikään viimeisen päälle ole ja pienikin vielä. mutta kyllä siellä aina välistä saa aikaansa kulumaan. Viimeiseksi istutin useamman kymmentä sipulikukkaa. Saa nähdä, mitkä sieltä keväällä nousevat ilostuttamaan. Kortteilussa nyt tässä postauksessa kyllä pääsääntöisesti ollaan eri tunnelmissa, melko talvisissa sellaisissa.
Kelkkamäessä (231)
Tämä leima on ollut käytössä jo useampana jouluna ja aina sitä on vain kiva väritellä. Leimakuva on Lili of the valleyn.
Joululaulajat (230)
Tämän kortin kuvan olen pitkästä aikaa väritellyt promarker kynillä. Leimakuvien tekeminen on melko hidasta puuhaa, siksi suosinkin pääsääntöisesti korttikuvia, mutta tykkään silloin tällöin keskittyä hitaaseen hommaankin.
Joulunpunaista (229)
Kortteja on kiva sommitella, mutta kuvaaminen tahtoo olla aika hätäistä puuhaa, ja siksi ne täällä blokissakin ovat usein johonkin suuntaan kallellaan.
Korttirumbaa (228)
On ollut ihana tehdä kortteja pitkän tauon jälkeen ja nyt niitä tuleekin tehtyä useampi kymmenen joulua varten.
Kuuraa (227)
Yöllä on ollut jo pakkasen puolella ja jos, jaksaisi nousta riittävän aikaisin aamulla, voisi jo nähdä hopeista kuuraa pihamaalla. Tässä kuvassa sitä on enemmänkin.
Joulurauhaa (226)
Tämä korttikuva on mielestäni aivan hellyttävä, siitä välittyy rauhallinen joulun tunnelma. Wild Rose Studion stanssilla kuviokoriste ja haaraniitit korttikuvan yläkulmissa.
Roosa joulukortti (225)
Ostin useamman Majan joulupaperikon ja niistä löytyy ihania ei niin perinteisen joulun värisiä taustapapereita. Hyvin sopii jouluun tälläinen vanhan roosan värinenkin kortti vihreillä reunoilla.
Joulutähti vellumista (224)
Tässä kortissa joulutähti on stanssattu vellumille ja keskelle laitettu hopeaniitti. Itse tykkään, että vellumista tehdyt kukat ovat herkkiä ja valkoisena juurikin joulukorttiin sopivia.
Lyhdyn valoa (223)
Tässä mennään perinteisellä punaisella joulukortti linjalla. Tekstit on Heidin Korttipajan stansseja, joita ostin Hyvää Joulua ja Joulurauhaa. Niistä sitten saa haluamallaan värillä korttiin sopivat tekstit.
Eläinaiheisia joulukortteja (222)
Tämän joulun korttikuvissa on mukana jonkun verran eläinaiheisia, mukavaa vaihtelua. Mukana askartelussa on usein myös meidän perheen kissuli, 14- vuotias tyttönen.
Joulua odotellessa (221)
Tähän postaukseen viimeinen joulukortti, mutta tulossa on taas seuraavaan postaukseen liukuhihna tahtia.
Runonen jälleen (220)
Tämän kortin myöstä jälleen pieni runonen uudehkosta Anna-Mari Kaskisen runokirjasta Myötätuulta matkallesi.
Myötätuulta matkallesi
toivon tänäänkin.
Puhaltakoon elämääsi
tuuli lämpimin.
Avautukoon edessäsi
reitti rohkeuden.
Uusin voimin, ystäväni,
kulkea voit sen.
Älä pelkää vastatuulta,
yötä ahdingon.
Reittiäsi vaella,
kun aika tullut on.
Myrskyn jälkeen tuuli laulaa
rauhan sanomaa.
Luottamukseen kulkija:
On aika uskaltaa.
Myötätuulta matkallesi
toivon tänäänkin.
Puhaltakoon elämääsi
tuuli lämpimin.
Avautukoon edessäsi
reitti rohkeuden.
Uusin voimin, ystäväni,
kulkea voit sen.
Älä pelkää vastatuulta,
yötä ahdingon.
Reittiäsi vaella,
kun aika tullut on.
Myrskyn jälkeen tuuli laulaa
rauhan sanomaa.
Luottamukseen kulkija:
On aika uskaltaa.
Kukkia lokakuuhun (219)
Viime aikoina olen lisäillyt taustapaperien määrää korteissa, olen yrittänyt saada kehystämällä hieman huolitellumpaa kokonaisuutta, liekkö onnistunut.
Merelle (218)
Tässä kortti sukulaismiehelle, joka täyttää vuosia. Miehille sopivia korttikuvia on selvästi vähemmän kuin hempeitä naisille sopivia, tämä kuitenkin ihan kiva kummallekkin. Tuonne meren ääreen voisi lähteä vaikka marraskuuta pakoon. Taustapaperit ovat ihanista Majan viimekesäisistä paperikoista.
Herkkiä lintusia (217)
Korttikuvat ovat Studio Lightin, jotka ovat ehdottomia suosikkejani kortteilussa. Nauhat tuntuvat myös olevan vähän joka korttiin kuuluvia.
Perhosen keveyttä (216)
Viimeisiä kortteja tähän postaukseen viedään. Toivottavasti seuraava postaus tulee vähän aiemmin kuin puolen vuoden päästä.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)





















