keskiviikko 4. marraskuuta 2015

Pitsistä joulukorttia (172)

Tässä vähän erilainen joulukortti, kun on pitsihempeilyä. Mutta, kun on 50 korttia jo tehnyt, täytyy kokeilla välillä vähän erilaisia ideoita. Maja Designin paperit kortissa.

sunnuntai 25. lokakuuta 2015

Iloa alkavaan viikkoon (171)

Mukavaa alkavaa viikkoa, vaikka keleissä ei kehumista olekkaan. Lunta voisi jo pian odotella, vaikka sellaista kun tässä kuvassa. Illat pimenee, mutta silloinpa näkyykin lyhtyjen valo paremmin. Kortteja on tullut tehtyä paljon, suurinta osaa en ole edes kuvannut blogiin. Vielä ei kortteiluinto ole hiipunut. Stanssi on wild rose studion, leimakuva muistaakseni Deep Redin.

Hetki hemmottelulle (170)

Nyt syksyn pimetessä voi itseään hemmotella aika ajoin, ei tarvitse ihan jouluunkaan asti odottaa. Kynttilänliekki ja hyvää purtavaa, kiireetön hetki, siinä se.

Kissa joulukranssissa (169)

Toinen samantyylinen on jo aiemmin tehty, mutta nyt hieman eri väreillä. Meillä kissa voi hyvin, nukkuu paljon ja on aina siellä, missä olisi herkkuja saatavilla. Tässä leimakuva väritetty inktenseillä.

Joulusukkia (168)

Vielä ei ole puoliakaan joulukorteista tullut tehtyä, tilauskin on sisällä, joten näitä tehdään nyt liukuhihna tahtiin, Teksti embossattu hopealla, muutoin vain paperien kanssa leikittelyä.

Talvitirppa (167)

Lunta odotellessa tässä talvenakin meillä viihtyvä tirppa. Stanssi wild rose studion. Tähän oheen runo tutusti Anna-Mari Kaskisen kirjasta, tässä on hyvä.

Linnun siipi hento
sen voi kertoa.
Elämä on lento.
Ole rohkea

Luota tuulen voimaan.
Se on ikuinen.
Sinussa jää soimaan
laulu kiitoksen.

Linnun siipi hento
sydämeesi jää.
Ikuisuuden tuulta
se jo hengittää.

sunnuntai 11. lokakuuta 2015

Mukavaa alkavaa viikkoa (166)

Kun kelit ulkona kylmenee, sisällä askartelu saa lisää motivaatiota. Kesällä, kun mielummin viettää aikaa ulkona. Tässä kortissa Pionin papereita, joihin ihastuin vähän aikaa sitten Heidin Korttipajan sivuilla ja pakkohan niitä sitten oli muutama hankkia.

Karvakuonot (165)

Tässä jälleen papereilla ja nauhoilla somisteltua.

Lahjoja odotellessa :) (164)

Viimesin villitys mulla joulukorttien teossa on ressata kaikki mahdolliset reunat hapsottamaan. No onhan se sitten ainakin vintagea.

Kohta siirrytään talviaikaan (163)

Tässä hyvin simppelisti sommiteltu. Stanssi on Wild rose studionin uusi kulmastanssi. Teksti erottuu hieman huonosti kuvassa, mutta se on siihen kullalla embossattu.

Tötteröö joululle (162)

Tässä Lili of the valleyn uusi jouluaiheinen leima ja väritelty inktensen värikynillä.

Kissakranssi. (161)

Penny Blackin kissaleimat kolahtaa tälläiselle kissa ihmiselle. Leimakuvien värittelyä ei ole paljon tullut viime aikoina harjoteltua, joten yksinkertaisilla mennään.

Onnea vauveleille (160)

Lähipiiriin on syntynyt tyttö- ja poikavauva, näillä hempeilyillä voisi ilahduttaa vaikka tyttölapsosta.
Laitanpa tähän mukaan runon Anna-Mari Kaskisen uudesta runokirjasta, Tässä on hyvä.

"Arkipäivään mahtuu kaikki
mikä täällä tarpeen on.
Aherrus ja ilo, nauru
ihmettely sanaton.

Arkipäivään mahtuu kaikki:
hetket kanssa läheisten.
Jakamisen suuri juhla,
pienet sanat hellyyden.

Arkipäivän harras leipä
tänään hiljaa murretaan.
Siunauksen vahva siemen
siihen leipään leivotaan."

Odotellaan lunta pian saapuvaksi. (159)

Tässä kelkkailee Lili of the valleyn lapsoset, näihin leimoihin olen jälleen ihastunut ja muutaman hankkinut lisääkin. Tässä pari uutta stanssiostosta. Viimeaikoina hankinnat on siirtynyt leimoista stansseihin, vaihtelu virkistää .)

Kesästä loikkaus jouluun. (158)

Pitkä tovi on vierähtänyt siitä, kun viimeksi olen blogia päivitellyt, mutta jospa nyt sen saisi jälleen käynnistymään. Paljon on kortteja syntynyt tauolla ja suurin osa niistä on jo lentänyt maailmalle. Hyvä niin, sitähän varten niitä valmistelenkin.

Korttirintamalla alkaa olla jo kova joulunodotus ja minä siinä mukana. Viime aikoina olen musteilla sörssäämisen sijasta keskittynyt näihin ihaniiiiin papereihin ja nauhoihin ja siihen, miten niitä sitten voisi sommitella, Aika perinteisellä tavalla mennään. Tässä upeita Pionin talvipapereita.

lauantai 30. toukokuuta 2015

Lämmintä lauantai iltaa (157)

Kesäistä lauantai iltaa. Oli ihanaa olla pitkällä kävelylenkillä metsässä, kun lämmin tuuli toi kaikki kesäiset tuoksut nenään. Oli niin paljon ihasteltavaa ettei malttanut kävellä kuin etana vauhtia, että ehti kaikki tallettamaan mielensä sopukoihin, Toivotaan paljon tälläisiä kelejä tulevalle kesällä. Tuokoon kesä paljon hyvää kaikille koulunsa päättäneille niinkuin meille muillekkin.

Herkkiä kukkasia (156)

Tässä Heidin Korttipajasta ostettu Penny Blackin sabluuna käytössä. Sabluunan lävitse tupsuttelin di musteita. Taustaa tehdessä maskasin maskausnesteellä kukat ja siten sain leviteltyä musteita taustaksi ja kukkien värit pysyivät ominaan.

Runo matkaan vielä kukkien innoittamana:

Kunpa aika pysähtyisi joskus
siihen kohtaan, missä
valoa on yhtä paljon kuin varjoa,
iloa on yhtä paljon kuin surua ja
elämä vaatettaa yhtä paljon kuin riisuu.
                                     (Hanna Ekola )

Perhosleikkiä (155)

Tässä kortissa on käytetty Tim Holtzin uutta sabluuna ja sen läpi levitetty pastaa. Pastan värjäsin di musteilla, muistaakseni peacoc feather ja tumbled glas. Oikeinkirjoitus on vähän sinne päin.

Keväästä kesään (154)

Tässä väritelty vesiväreillä taustat ja leimailtu puita Lavinian leimoilla.

lauantai 11. huhtikuuta 2015

Aurinkoista kevätpäivää (153)

Elossa ollaan, vaikka pitkään hiljaista onkin ollut. Toisinaan vain täytyy laittaa harrastus hetkeksi sivuun ja sitten taas jaksaa uudella puhurilla. Tässä kuvassa pingun taustapaperi embossattu hopealla ja väriraidat tehty di musteilla. Pingu on Ameriikan ostoksia, mistä Avery Ellen setistä aiemmin onkin jo kettu näkynyt. Tekstileimasin muistaakseni on Finnstamperilta.

Pyöräretkelle (152)

Kevättä rinnassa voisi tehdä vaikka pyörälenkin ja saisipa siinä samalla ihastella ja haistella luontoa. Meilläpäin kukkivat jo sinivuokot ja leskenlehdet. Tähän kylkeen laittaisin vielä tekstin raamatusta, psalmeista. Nimittäin kun istahdin tähän kirjoittelemaan blogia, huomasin pöydällä anopin aikoinaan lähettämn kortin ja siinä tuo teksti oli.

"Minä luotan
Sinun armoosi,
saan iloita
Sinun avustasi.
Minä laulan
kiitosta Herralla,
Hän pitää
minusta huolen."

Kevätesikoita (151)

Tässä kortissa kukat lehtineen leimattu di musteilla ja leimasimen päälle suihkittu vettä, niin tulee akvarellimaisempi tulos. Vesiväreillä väritelty tausta. Ihana teksti on kirppislöytö