perjantai 18. heinäkuuta 2014

Ihanaa kesäpäivää (72)

Ihanaa kesäpäivää. Lämpö meitä nyt hellii ja se tuntuu kyllä tulevan tarpeeseen. Tämmöisen pikku linnun löysin Paperellasta ja siihen sopi taustalle laittaa värejä DI musteilla. Taustalla vähän aaltopahvia ja kakkupaperi, kukkia ja se on siinä.

Distresseillä väriteltyä (71)

Minulla on tullut sellainen taloudellinen näkökulma pakon sanelemana näihin askartelutarvikkeisiin, että ensin myydään vanhoja tarvikkeita kirpparilla ja niistä saaduilla rahoilla ostetaan uutta tai uutta kirpparikamaa tilalle. Persnettoa ei paljoakaan tule, niin hyvin tavara menee kirpparilla eteenpäin. Nyt olen hurahtanut musteisiin ja niillä värittämiseen, joten Distress Ink musteita tuli 4kpl ostettua lisää. Niillä on nyt väritetty tämäkin mankkutyttönen. Taustastanssi Papruksesta.

Nyt on kukkaisloistoa (70)

Tässä jälleen Distress Ink musteilla väritetty kuva. Tausta tehty samoilla musteilla niin, että leimailin muutamaa väriä alustalle ja vesisuihkettä musteiden päälle ja sitten olen painanut taustapaperilla päälle ja kuivatellut kuumailmapuhaltimella. Leimasin on Joyn. Tekstileimasin kirpparilöytöjä. Fidan kirpparilta löysin taas Anna-Mari Kaskisen runokirjan Ystävyydellä sinulle ja siitä lainaus: "Siunausta elämääsi, rakas ystävä. Johdatusta matkallesi tänä päivänä. -Siunausta tehtäviisi, töihin arkisiin, varjelusta rakkaillesi päiviin tuleviin. -Taivaan Isän suojelusta, rauhaa sydämen. Ympäröiköön elämääsi hyvyys Kristuksen."

torstai 12. kesäkuuta 2014

Sadepäivänä tehtyä (69)

Tälläisenä sadepäivänä ei tunnu yhtään kurjalta olla koneen ääressä. Tämä kissaneiti oli taas kirpparilöytöjä, samoin stanssit, paitsi ilmapallo Papruksesta.

Ystävä kuin enkeli (68)

Tällä vintage-enkelillä osallistun KK:n haasteeseen. Kesäksi taitaa jäädäkin suuri osa haasteista tauolle, mutta eiköhän sitä silti kortteja synny.

Vähän vintagea (67)

Kuva Papruksesta samoin stanssi. Taustapapru Heidin korttipajasta Maja design.

Matkalla (66)

Tässä uusi silhuettileimasin ja taustalle musteita ja vesisuihketta. Tämä kortti tuo ajatuksiin Hanna Ekolan pohdintoja:"Maailmassa on paljon isoja saappaita, joiden rinnalla omat saappaani kutistuvat lähes olemattomiksi ja jotka jalassani voin viettää vain pienten askelten päivää. Mutta vaikka en pääsisikään matkallani pitkälle, toivon että pääsisin lähelle. Lähelle itseäni ja muita. Matkan pituutta tärkeämpää on suunta ja se että yleensä saa olla matkalla ja odottaa perille pääsyä."

lauantai 7. kesäkuuta 2014

Iloista lauantai iltaa (65)

Kohta lähdetään ulkoilemaan, mutta ei tämmöisen koiran kanssa, vaan Pilleri kissan kanssa. Kyllä nyt kelpaa taas väijyä puskissa, kun on kesä. Koira ruusun kanssa voi vaikka onnitella poikaamme, joka on valmistunut ammattiin ja vielä saanut oman alansa töitä. Hieno homma nykypäivänä.

Lutunen vauva (64)

Ihanan kaaristanssin löysin Papruksesta ja muistaakseni kuva on myös sieltä. Taustapaperit Maja design Heidin korttipajasta. Sain haastevoittona ostaa 10e edestä ihanuuksia ja nämä paperit sieltä sitten tulivat mukaan. Tällä kortilla osallistun It's all about the vintage and beauty haasteeseen, jossa käytellään stansseja. Tässä on käytetty 4 eri stanssia. Ovaali kuvan leikkaamiseen, kaari yläreunan koristukseen, roikkuva sydän ja onnittelu"kukka"

Täyttä elämää (63)

Olen etsimällä etsinyt leimoista aikuisten naisten kuvia, mutta tarjonta on aika niukkaa. Artin leimoissa tietysti on, mutta maksavat vain melkoisesti. Tämä ilopilleri löytyi jälleen kirpparilta samoin kuin ihana teksti.

Kyllä joulu vielä tulee (62)

Lilin jouluisen leiman löysin KK:n kirpparilta ja kohokuviointitaskun askartelukirpparilta, molemmat tulee olemaan vielä kovalla käytöllä.Väritys promarkereilla.

Onkohan joulu ja juhannus nyt mennyt sekaisin (61)

Vielä jouluinen kortti hieman eri väreillä.

keskiviikko 28. toukokuuta 2014

Mukavaa alkanutta viikkoa (60)

Nyt ollaan lomatunnelmissa, kun puolisollakin alkoi loma. Kelit ei hurmaa, mutta luonto on aivan upea vehreydessään. Tässä kuitenkin Addicted to technicsin haasteen innoittamana ehkä enenmmänkin jouluinen kortti. Punaisella embossattuja roiskeita ja muutoin hopealla ja sinisellä embossattuja kuvioita.

Voi ei talvi (59)

Tämä kortti oli tehtävä, vaikka talvi ei voisi vähempää tällähetkellä kiinnostaa, koska löysin kirpparilta ihanan Penny Blackin leimasimen.Väritys Promarkereilla. Tilasin Memoryboxin precious heartin ja lisäsin korttiin. Vaikka sitä on paljon nähty, silti se sopii korttiin kuin korttiin. Tällä kortilla osallistun KK: väritellään leimakuvia, siniset sävyt.

Nyt on kesä (58)

Kävin eilen Papruksessa ostoksilla ja sieltä löytyi tällainen Mariannen aukkokortti stanssi ja tyytyväinen olen siihen. Papruksesta myös kuva.Kamera on taas vanha kännykkäkamera ja värit siinä hieman vääristyy.

lauantai 10. toukokuuta 2014

Onnea ylioppilaalle (57)

Vaihteeksi jotain musta valkoisempaa, mutta aina pitää olla pieni ripaus romantiikkaa ja siksi vaaleanpunaista vähän joukkoon. Kuva PapurusTällä neidolla osallistun It's all about the vintage and beauty haasteeseen.

perjantai 9. toukokuuta 2014

Iloista viikonlopun viettoa (56)

Uusi kamera teki sitten tenän, joten nämä valmistujaiskortti kuvat on otettu puolison 9 vuotta vanhalla kännykkäkameralla.Esim. kukista tulee varjoja tekstien päälle, mutta kyllä ne kuvat kuitenkin vielä korteiksi tunnistaa :) Lisäilen varmaan vielä ensi viikolla joitakin valmistujaisaiheisia korttikuvia, mutta tässä näin alkuun.

Neito ylioppilasonnitteluun (55)

Tämä neitonen on Papruksen löytöjä ja sopii hyvin onnittelukortiksi ylioppilaalle. Kultainen lyyra myös Papruksesta.Tällä kortilla osallistun p*skishaasteeseen

Vintagehenkeä (54)

Tässä vanhan ajan tyyliä. Tämä vintagetyttönen on löytynyt Paparuksesta ja osallistun tällä Koukussa Korttien haasteeseen.

Hempeä ylioppilasneitonen (53)

Kortti ylioppilaalle.

Onnea aikaan tulevaan (52)

Lopuksi vielä jälleen Anna-Mari Kaskisen runo: " Mitä tänään toivottaisin aikaan uuteen, alkavaan? Paljon antaa haluaisin: rakkauden kasvumaan, kärsivällisyyden kielen, ymmärryksen taitoa, hellän oivaltavan mielen, ystävyyttä aitoa. - Vielä antaa haluaisin virkistyksen hetkiä, sylillisen ojentaisin hiljaisia retkiä metsätielle, järvenrantaan, autiuteen erämaan. Piirtää saisit jäljet santaan, palaisit taas aikanaan. - Viimeisenä tahdon antaa lahjan kaikkein kauneimman. Halki elämän se kantaa. Se on siunaus Jumalan. Olkoon siunaus yllä pääsi, minne tiesi johtaakin. Koskettakoon elämääsi siipi taivaan enkelin."

torstai 1. toukokuuta 2014

Puutarhassa (51)

Tämmöistä puutarhamaista kuvaa on hyvä siivittää jälleen Anna-Mari Kaskisen runon sanoin:" Ilo sinut yllättää, kun ovet sulkeutuvat, mielessäsi väijyvät epätoivon kuvat. - Ilo sinut yllättää, oven uuden avaa, puutarhassa tarjoaa vettä virvoittavaa. -Ilo sinut yllättää, taas puhjeta saat kukkaan. Mahdollista kaikki on. Mikään ei jää hukkaan."